Hvis du klager til oss, får du en skriftlig bekreftelse på at vi har mottatt klagen og informasjon om forventet saksbehandlingstid. Vi vil gi deg et svar på klagen så snart som mulig.
Hvis vi ikke klarer å overholde forventet behandlingstid, får du beskjed om dette. Om vi ikke tar klagen din til følge, gir vi gi deg en
skriftlig begrunnelse og informasjon om mulighetene for å bringe saken inn for en klagenemnd.
Dette er klageløpet i Fremtind*:
- Når du sender en klage til oss, blir den først behandlet i den aktuelle fagavdelingen. Normal behandlingstid er 3 –14 virkedager.
- Hvis du ikke er fornøyd med avgjørelsen som tas, kan du be om en ny juridisk behandling i Klageservice. Behandlingstiden er 2 – 4 uker.
- Har du en LOFavør Innboforsikring eller LOs Fritidsulykkeforsikring, og du ikke er fornøyd med utfallet etter juridisk behandling i Klageservice, har du rett til å anke avgjørelsen til Klagenemnda for LOs selvbærende ordninger (LO Klagenemnd), hvis du ønsker det.
Klagenemnda består av tre representanter fra LO. Informasjon om dette får du i brevet fra juridisk saksbehandler. - Hvis du ikke kommer til enighet med oss etter en klage til Klageservice (eller LO Klagenemnd) kan du gå videre med klagen din til Finansklagenemda. Dette er et bransjebasert klageorgan som behandler klagesaker mot banker, forsikringsselskap, inkassoselskap, og andre finansselskap. Se finkn.noEkstern lenke for mer informasjon.
*Er du tidligere Eika-kunde? Når vi har registrert klagen din, mottar du en bekreftelse med informasjon om behandlingstid, normalt ca. fire uker. Kommer du ikke til enighet med oss, kan du gå videre med klagen din til Finansklagenemnda. Se finkn.noEkstern lenke for mer informasjon.